Opis
Od redaktora naczelnego:
Drogi Czytelniku/Czytelniczko,
Jarosław (nie ten) opowiedział mi kiedyś piękną historię. Jego kolega po serii
porażek na studiach spokojnie położył się na łóżku i powiedział: Najważniejsze,
żebyśmy byli zdrowi… Tego Wam przede wszystkim życzę w Nowym Roku! Reszta?
Jakaś tam będzie. Bez względu na to, czy będziemy świętować sukcesy, czy uciekać
przed porażkami, będą nam towarzyszyły motocykle. Osobiste plany? Pozwólcie, że
w tym roku odpuszczę. Nowy rok, stary ja. Niezmienny w ujęciu dzień do dnia.
Suzuki poszło inną drogą. W tym numerze przeczytacie o nowym GSX-S1000GX.
Jeżeli dobrze liczę, to jest to czwarty motocykl bazujący na tej samej ramie, wahaczu
i silniku. Muszę przyznać, że z całej ferajny – zaraz obok Katany – jest on moim
ulubionym modelem. Ten rok może być ciekawy, gdyż w poprzednich sezonach
byliśmy zafascynowani frontalnym atakiem europejskich marek. Zastanawiam się,
czy starczy im pary i czy ich wysiłki mają uzasadnienie w realnym świecie. Paweł
zestawił bowiem dwie Multistrady i w bezpośredniej konfrontacji potwierdził to, co
głosiłem już jakiś czas temu. Mniejsza, słabsza i tańsza Multistrada V2 potrafi być
przyjemniejsza od topowej Multi V4. Może nie potrzebujemy kosmicznej techniki w
motocyklach? Jakimś sposobem nieco archaiczna konstrukcja Lowridera ST wciąż
potrafi dać ogrom emocji. Może prostota jest kluczem? Jak się przekonacie w dziale
„Za horyzont”, do przygody wystarczy kilka wysłużonych Royal Enfieldów. W
porządku, to nienajlepszy przykład, bo tym razem drugą składową były Himalaje,
chociaż… w Bieszczadach też byłoby super. No dobra, to poza zdrowiem życzę
Wam, żebyście w tym roku pojechali w Bieszczady!
----
Styczniowy numer już w sprzedaży, a w nim:
FELIETONY: Wszystko. Wszędzie. Naraz.
DZIAŁ TOWARZYSKI: Ducati Next-Gen / MotoGP
PREMIERA: Suzuki GSX-S1000GX
SPRAWDZIAN: Ducati Multistrada V2S vs. Multistrada V4 Rally
SPRAWDZIAN: Harley-Davidson Low Rider ST
SPORT: GASGAS MC czy EC?
ZABYTEK: Puch Maxi S 50
STREFA BEZ PRAWKA: Junak Classico 125
HISTORIA WG LECHA: Jutta Kleinschmidt
MOTOLEGENDA: Kawasaki Z1300
CUSTOM: Wiatka Elektron WP150 – Butcher Garage
UŻYWKA: Suzuki GSX-S1000A / FA
JAK TO DZIAŁA: Hamulce tarczowe (cz. 1)
DOOKOŁA KOMINA: Sanatorium w Iwoniczu
ZA HORYZONT: Polski zlot w Himalajach
Koszt wysyłki Pocztą Polską: 2 zł